BRATISLAVA, Slowakije, 18 december 2019 /PRNewswire/ — ‘Met liefde en passie gemaakt in Duitsland’: bekroonde producent van smart-entertainmentoplossingen overgenomen door Skytec.

Al bijna honderd jaar lang produceert het Duitse merk LOEWE toonaangevende tv-entertainmentsystemen met een sober design. LOEWE staat bekend om zijn piekfijne productie en heeft een aantal baanbrekende vernieuwingen op zijn palmares: de uitvinding van de drievoudige buis die voor het eerst in de radio-ontvanger Loewe OE333 werd gebruikt, de eerste kleuren-tv met stereogeluid en een van de eerste flatscreen-tv’s (in 1998). Deze overname luidt een spannend nieuw hoofdstuk vol veelbelovende ontwikkelingen in.

Vanuit het hoofdkantoor in Kronach zegt CEO Vladislav Khabliev het als volgt: “We zijn verheugd dat we een nieuw hoofdstuk in het succesverhaal van LOEWE kunnen schrijven en dat we het merk internationaal naar een hoger niveau kunnen tillen in het segment van luxueuze, stijlvolle consumentenelektronica. LOEWE is het merk bij uitstek voor consumenten die waarde hechten aan een kenmerkende stijl met een iconisch, tijdloos design. Deze filosofie willen we in samenwerking met luxedesignlabels en premiumautomerken verder uitwerken. Daarbij is synergie met het verleden en de toekomst cruciaal. LOEWE slaagt erin om traditionele materialen naadloos in moderne producten met de meest geavanceerde technologie te verwerken.”

Skytec wil van het hoofdkantoor in Beieren het kloppende hart voor onderzoek en ontwikkeling maken. Khabliev leidt een nieuw team van creatieve en strategische geesten een spannend nieuw decennium in. In 2020 worden enkele bijzondere tv- en audionieuwigheden onthuld op de grootste vakbeurs voor consumentenelektronica ter wereld: IFA in Berlijn. Tijdens het Mobile World Congress lanceert het merk dan weer zijn gloednieuwe productcategorie: smartphones. Skytec kijkt ernaar uit om actief te worden in deze uitdagende sector met veel concurrentie.

“Gevestigde merken een nieuw elan geven, daar is Skytec enorm goed in. Denk maar aan Blaupunkt en SHARP. Dankzij onze geslaagde projecten uit het verleden en onze expertise wordt LOEWE ongetwijfeld Skytecs nieuwste succesverhaal. Wanneer we LOEWE opnemen in ons familiebedrijf, wordt het merk deel van ons DNA. We gaan ervoor op lange termijn, met speciale strategische teams en deskundige medewerkers. Met internationale, duurzame partners, slimme investeringen en decennia aan ervaring is het succes van deze overname gegarandeerd. We hebben grootse plannen en kunnen niet wachten om ze uit te voeren”, aldus Khabliev. “Vol enthousiasme en spanning kijken we uit naar dit nieuwe avontuur.”

Wij (Van Stijn) hebben altijd vol vertrouwen dit overnameproces gevolgd. Wij zijn dan ook zeer verheugd dat de lijn die Loewe heeft opgezet, door groeit tot een hoger niveau in de consumentenelectronica. Wij zijn dan ook erg nieuwsgierig naar de nieuwe ontwikkelingen en verheugen ons op de lancering hiervan tijdens de vakbeurs in Berlijn. 

Wij hebben de afgelopen periode veel gesprekken gehad met onze klanten en bedanken ieder voor het vertrouwen in ons, het steuntje in de rug, maar ook het vertrouwen met ons in het merk Loewe. Ook voor u als consument, was het misschien spannend. Wij hebben begrepen vanuit België dat alle Loewe bild TV toestellen en Klang luidsprekers in de productie zijn en blijven tot de nieuwe presentatie op de IFA in Berlijn. 

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.